
In 1991 opende De Boer Bemiddeling (DBB) de deuren aan de Koetebuurt 2 in Oosterend. Joke de Boer startte het bedrijf dat de naam Assurantiekantoor DBB De Boer Bemiddeling kreeg. Naast haar werkzaamheden als assurantie-tussenpersoon kreeg zij steeds meer freelance opdrachten.
Na vijf jaar groeide het bedrijf uit zijn jasje en werd het gesplitst in twee onderdelen: Assurantiekantoor De Boer Bemiddeling en DBB Administratieve Ondersteuning. In 1996 verhuisde DBB naar De Koog, naar het mooie voormalige VVV-kantoor aan de Dorpsstraat. “Wat we ook deden, voor de toeristen bleef het de VVV en vooral ’s zomers kwamen mensen dagelijks vragen om folders, fietsroutes of een accommodatie”, herinnert Joke zich nog goed. “Mijn broer Cor de Boer nam het assurantiekantoor over en ik richtte mij alleen nog op het ondersteunen van projecten en organisaties. Wel bleven beide bedrijven onder één dak in hetzelfde kantoor actief. Op die wijze versterkten wij elkaar”, zegt de onderneemster.
Er kwam meer personeel bij en ook het kantoor aan de Dorpsstraat werd te klein. Joke: “De verhuizing van de Dorpsstraat naar het nieuwe kantoor aan de Nikadel, boven de Lidl, had wat voeten in aarde. De bouw van het pand liep uit dus werden wij gestationeerd in twee bouwketen naast de Jumbo, waar we uiteindelijk bijna een jaar zaten! Het was behelpen, maar eigenlijk ook erg gezellig. Het was een soort kamperen en resulteerde in een heel laagdrempelig kantoor”.
DBB 25-jarig bestaan geeft Koken op Texel cadeau
In plaats van een feestje krijgen alle cliënten en relaties het mooie kookboek “Koken op Texel” cadeau! (zo lang de voorraad strekt).
Financiële administratie
DBB maakte weer een verandering door. Steeds meer cliënten vroegen ook om boekhoudkundige assistentie. In 2005 werd gekozen om een apart bedrijf te starten voor de financiële administratie. Kees Polderman, voormalig eigenaar van hotel, restaurant en camping ‘Prins Hendrik’, kwam de gelederen versterken als boekhouder en zo werd het bedrijf weer gesplitst. De bedrijfsstructuur ging verder in twee onderdelen: DBB Projectmanagement & PR en Administratiekantoor DBB Polderman & De Boer VOF.
Kees Polderman trad toe als vennoot bij het administratiekantoor en voelt zich daar als een vis in het water. De combinatie van het uitoefenen van zijn vak en het ondernemen bevalt hem goed. “Wij ontlasten onze cliënten van de administratieve rompslomp, zodat zij zoveel mogelijk tijd aan hun bedrijf kunnen besteden. De ontwikkelingen op het gebied van automatisering schrijden voort, maar lang niet iedereen houdt zich daarmee bezig. Ik heb er plezier in om maatwerk te leveren. De ene klant kan lezen en schrijven met zijn of haar boekhoudprogramma.
Dan beperken wij ons tot de controle, het samenstellen van de jaarrekening, advisering en het doen van de belastingaangiftes. Er zijn ook mensen die alles wat met boekhouding te maken heeft aan ons overlaten. Iedere cliënt is anders”, vertelt Kees enthousiast.
Joke de Boer en Kees Polderman helpen ook startende ondernemers op weg en schrijven desgewenst samen met de ondernemer een businessplan.
“We werken voor ZZP’ers en bedrijven met personeel uit alle branches. Daarnaast voeren we bijvoorbeeld het secretariaat als de financiële administratie voor enkele bungalowparken. Per 1 augustus 2016 doen we dit al 25 jaar voor Stichting Tesselhuus.” In 2009 verhuisden de bedrijven naar Den Burg, naar de eerste verdieping van Kabeltex.
Geef een reactie